fredag 5. april 2013

Fornying av badet på lavt budsjett

Hei på dere..

Jeg sto å så litt nærmere på den 23år gamle baderomsinnredningen i huset. Den er fryktelig GUL. Har nok vært hvit en gang. Jeg kom på en halv genial løsning som ikke kommer til å koste all verden.

Her er et bilde fra prospektet

Dette er et bilde tatt i helgen


MIN halv GENIALE plan:
1. Fjerne alle skuffer og dører under benkeplaten.
2. henge opp et forheng à 4 små gardiner på en wire.
3. Spraymale de 3 skapdørene ved siden av speilet i en farge passende til forhenget.
4. På enden mot dusjen skal jeg skru på noen smale planker, sette de inn med en blanding av kaffe, edikk og vann. Muligens blir det samme løsning på skap endene som er ved siden av speilet også. Litt usikker på om det kanskje kan bli litt mye.
Blandingen jeg har tenkt til å bruke blir noe sånt etter to strøk:
Trykk på bilde for oppskrift

Trenger jeg å nevne at jeg skal male over den ORANGE fargen?! hehe
Den skal bli hvit slik at det ihvertfall blir et forsøk på å få en helhet mellom flis og strie.

På forhenget har jeg lyst på en gardin i denne fargen som på håndkleet
Gardinen heter Toronto fra princess, men i nettbutikken var det misvisende bilde. Men jeg vil ha håndklærne på bildet også(Asmara). Disse passer perfekt til forhenget.

Går alt etter planen tror jeg badet vil koste ca 1000 kroner å fornye inkludert maling til vegg og tak.  
Det kan jeg leve med.

Hva synes du?

Ønsker alle en god helg. 

2 kommentarer:

  1. dette høres flott ut :-)
    gleder meg til å se det ferdig :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. Spennende! Gleder meg til og se resultatet :)

    Ønsker deg en fin helg,
    ♥KlemKlem♥

    SvarSlett